سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/8/8
1:33 ع

 

انتخاباتی دیگر در راه است و دوباره بار مسئولیتی را بر دوشمان احساس میکنیم. مسئولیتی بزرگ در قبال امام، انقلاب، مردم و خصوصا اسلام...

یک وظیفه از نظر استاد شهید:

اساسا شناخت اشخاص و میزان صلاحیت آنها و حدود شایستگی و وابستگی آنها به اسلام و حقایق اسلامی، خود یک وظیفه است و غالبا ما از این وظیفه خطیر غافلیم.

و یک راه حل از قول حضرت امیر(علیه السلام) :

"هرگز حق را نخواهید شناخت و به راه راست پی نخواهید برد مگر آن کس که راه راست را رها کرده بشناسید." خطبه147 نهج البلاغه

باشد که شانه خالی نکنیم از زیر بار مسئولیتی که سنگینی اش بیشتر بر دوش امت حزب الله است و خصوصا افسران جوان سایبری...!!!

والسلام علی من اتبع الهدی


90/8/8
1:23 ع

عرفانهای سرخ پوستی و آمریکایی

آیینهای آمریکایی، دسته دیگری از فرقههای معنویت گرا و سکولار میباشد که در ایران معاصر مطرح شده اند. این فرقهها عبارتند از: «عرفان سرخ پوستی و عرفان اکنکار»، توضیح مطلب این که عرفانهای آمریکایی از روزگاران قدیم در آمریکای جنوبی به ویژه در مکزیک شکل یافته؛ ولی بعد از جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کردند.

آیینهای سرخ پوستی در اشکال گوناگون تولتک(دون میگوئل روئیز)، سو(گوزن سیاه متولد 1862)، ساحری(کارلوس کاستاندا 1935) مطرح گردیده است. اندیشههای سرخ پوستی بیشتر به توصیههای اخلاقی میپردازند و به اعتقادات مربوط به خدا و آخرت کاری ندارند و با استفاده از گیاهان دارویی و حالات توهم زا، انسانها را از واقعیتها دور میسازند.

 عرفان منحرف کوئیلو

«پائولوکوئیلو» یکی از نویسندگان معاصر آمریکایی با بهره گیری از عرفان سرخ پوستی به ترویج عشق و محبت و معنویت سکولار میپردازد. کوئیلو 1947 در برزیل به دنیا آمد پس از مشکلات متعدد با خانواده و تحصیل، جنبشهای هیپی گری و مارکسیستی و بحران معنویت و مذاهب گوناگونی، مانند: کریشنا، بودا، یوگا، هندو و الحاد را تجربه کرد و سالها با مواد مخدری چون کوکائین، مواد روان گردان، مسکالین، ماری جوانا سرگرم بود. «کوئیلو» با استفاده از مذاهب مختلف و با بهره گیری از رمان و عرفان و سیاست به تألیف آثاری چون: مکتوب، کوه پنجم، کیمیاگر، راهنمای دلاور نور، دومین مکتوب، عطیه برتر، شیطان و دوشیزه پریم پرداخت. وی به دعوت برخی عناصر فرهنگی جریان اصلاحات در سال 1379 شمسی به ایران سفر کرد.

 اکنکار

عرفان اکنکار، یکی دیگر از عرفانهای نوظهور و سکولار آمریکایی است که توسط «پال توئیچل» متوفای 1971 پدید آمد. وی علاوه بر برگزاری کارگاههای آموزشی برای سفر روح در کالیفرنیا، در سال 1970 موفق به تأسیس موسسه اکنکار شد. بعد از «توئیچل»، «سری داروین گرایس» در سال 1971 تا 1981 و سپس «سری هارولد کلمپ» استاد حق در قید حیات شدند. «کلمپ» در سال 1969 توسط «توئیچل» به مقام اک رسید. هدف اکنکار قادر ساختن انسان برای سفر روح و ترک کالبد فیزیکی است و در نهایت رسیدن است؛ البته انسان در این سفر از مسیر زمان میگذرد. عنصر تفکر و نور و صوت در اکنکار نقش موثری دارند. مهم ترین اشکال اکنکار این است که بدون وحی و طریقت الهی میخواهد مسیر زمان را طی کند در حالی که اگر هم با شهود، مسیری را دریابند باز احتمال خطای شهود و خلط میان خیال متصل با منفصل وجود دارد.

 معنویتهای فرا روان شناختی

معنویتهای فراروان شناختشناختی، دسته دیگری از معنویتهای سکولار هستند که متأسفانه مدتی است در ایران گسترش پیدا کرده اند. این فعالیتها با بهره گیری از روشهایی همچون: معنا درمانی، هاله بینی، ان.ال.پی، هیپنوتیسم، مدیتیشن و چندین عنوان دیگر انجام میگیرد. این معنویتها پس از جنگ جهانی دوم در پی تحقیقاتی که برای کنترل سربازان در مسکو و سپس در اروپا انجام گرفت، مطرح شد. این تحقیقات توسط «استراندوم» و «شرویدر» در کتاب «اکتشافات روانی در پشت پرده آهنین» در سال 1970.م در آمریکا منتشر شد. تاکنون هیچ یک از ادعاهای هاله بینی، کف شناسی، چهره شناسی، مدیتیشن(شناسایی بخش ناشناخته وجود انسان)، ان.ال.پی(برنامه ریزی عصبی- زبانی برای ارتباط برتر)، هیپنوتیزم(خواب مصنوعی) با روش علمی اثبات نشده است.

 


90/8/2
2:2 ع

 معرفی برخی از معنویت‌های سکولار

گروه‌های مختلفی به عنوان معنویت‌های سکولار در ایران معاصر فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها را می‌توان به پنج دسته تقسیم کرد: 1- عرفان التقاطی بومی یا تصوف فرقه ای؛ 2- آیین‌های شرقی مانند: فرقه‌های چینی و هندی؛ 3- آیین‌های آمریکایی؛ 4- معنویت‌های فراشناختی؛ 5- عرفان‌های دینی مانند: مسیحی و یهودی و زرتشتی و غیره.

فرقه‌های صوفیه التقاطی بومی بسیارند؛ ولی عناوین ذیل را می‌توان فرقه‌های شایع در ایران دانست: 1- نعمت اللهی مونسیه؛ 2- نعمت اللهی صفی علی شاهی؛ 3- نعمت اللهی گنابادیه؛ 4- اویسیه؛ 5- اهل حق؛ 6- مکتب خاکساریه؛ 7- ذهبیه.

عرفان‌های هندی مطرح در ایران نیز عبارتند از: 1- آیین هندوییسم؛ 2- آیین بودیسم؛ 3- سیک؛ 4- اشو؛ 5- سای بابا؛ 6- رام الله؛ 7- کریشنا؛ 8- یوگا.

 

یوگا

یکی از گروه‌های عرفانی هندی که در سال‌های اخیر مطرح است، جریان یوگا است. یوگا به معنای پیوستن و مهارکردن است. یوگا؛ سابقه طولانی دارد ولی در قرن اخیر بیشتر مورد توجه واقع شده است. این مدل عرفانی، دارای شش ساحت است؛ زیرا معتقدند که انسان دارای هفت بدن و هفت چاکرا و مراکز انرژی است؛ هدف ادعایی یوگا از تمرین‌های جسمانی و روحی، آرامش و تسلط روح بر بدن است.

 

 اُشو

اُشو، نام رهبر یکی دیگر از گروه‌های عرفانی هند است. نام اصلی اُشو، «باگوان شری راجنیش» می‌باشد. تحصیلات اُشو در فلسفه بود. مدتی به آمریکا رفت و مریدانی پیدا کرد، ولی به دلایلی از آمریکا اخراج شد. اوشو کسی است که حتی یکی از کتاب‌های منسوب به خود را ننوشته است و تمام این کتاب‌ها که امروزه به نام وجود دارد مجموع سخنرا نی‌های او است که در حدود 700 کتال می‌شود و به 300 زبان دنیا نیز ترجمه شده است و این‌ها همه در 30 سال اخیر اتفاق افتاده است. به اعتقاد نگارنده نام دیگر عرفان اوشو، عرفان سکس است؛ اوشو می‌گوید ازدواج دو زن و دو مرد با یکدیگر با وجود این که غیر علمی است، اما قابل قبول است. اوشو درباره عشق نیز می‌گوید: وقتی می‌گوییم عشق یعنی تمام ارکان ان از محبت تا سکس در نظر گرفته شود. البته اوشو به گونه‌ای صحبت می‌کند که تمام ادیان الهی آن را قبول کنند؛ چرا که افکار خود را مخلوطی از تمامی ادیان کرده است.

 

 رام الله

رام الله یکی دیگر از فرقه‌های هندی است. چگونگی پیدایش آن به تحولات در «ویشنو» برمی گردد، با این بیان که مذهب ویشنو با تاختن سلاطین غزنوی در قرن دهم میلادی به هندوستان، توسط «راماننده» مصلح هند تغییراتی یافت و نئوویشنوییسم پدید آمد. سپس یکی از مریدانش به نام «شیخ کبیر پانتیس» (متولد 1440 میلادی از پدر مسلمان و مادر ویشنوی و متوفای 1518 میلادی)، مذهبی ترکیبی از اسلام و ویشنو؛ یعنی رام الله(خدای ویشنو و خدای اسلام) را به وجود آورد. فرقه‌ای به نام رام الله در ایران توسط شخصی به نام پیمان فتاحی با عنوان «ایلیا.رام الله» در دهه هفتاد با اعتقاد به ضرورت تولد دوباره و آموزش‌ها و تعالیم حق و اسرار، در نشریه «هنر زندگی متعالی، تفکر متعالی و حرکت دهندگان» ظاهر گردید. فرقه رام الله، تمام ادیان را برابر می‌داند.

 

 کریشنا مورتی

یکی دیگر از جریان‌های عرفان‌های سکولار، جریان کریشنا مورتی می‌باشد. کریشنا مورتی در جنوب هند در سال 1896 در خانواده‌ای برهمن به دنیا آمد و در سال 1986 در نود سالگی از دنیا رفت. تحصیلاتش در اروپا در رشته روانشناسی بود و به خودشناسی و آزاد سازی درونی و سفر روح اعتقاد داشت.

 

 سای بابا

سای بابا، نام رهبر فرقه دیگر هندی است که بر پاره‌ای از علاقه مندان به معنویت تأثیر گذاشته است. «سای بابا» در سال 1835 در حیدر آباد در خانواده برهمن به دنیا آمد و در 1918 میلادی از دنیا رفت. وی، تعالیمش را از کتاب‌های مقدس هندوها و اسلام گرفت و با تعالیم ساده اش و برخی امور خارق العاده که عده‌ای برای او ادعا می‌کنند، طرفدارانی یافته است. وی به اعتقادات هندو، مانند: تناسخ قائل بوده و بر ذکر خدا و توجه به عالم درون و عشق و برابری ادیان و مذاهب تأکید می‌ورزید.

 

 


پیام رسان

+ اگر امشب باران را به چشم دیدید به یاد بیابان هم باشید...



+ دوستان ما عازم تربت مقدسیم، حلال بفرمایید! ان شاءالله نایب زیاره ایم...

+ سلام زیارت هاتون قبول، دوستان التماس دعای مخصوص دارم، واسه مریض میخوام؟!...

+ خوش به سعادتشون تون مون

+ و عجل فرجهم فراموش نشه انشاالله

+ ما هم تبریک عرض میکنیم

+ برادرا شرمنده ام که خیلی اهل پیغام نیستم ولی پیام های دوستان رو میخونم.خوش باشید

+ سلام به دوستان

مشخصات مدیر وبلاگ
 
رادیان[102]
 

جاذبه خاک به ماندن میخواند،و آن عهد باطنی،به رفتن... . عقل،به ماندن میخواند،و عشق به رفتن... . و این هر دو را خداوند آفریده است تا وجود انسان ،در آوارگی و حیرت میان عقل و عشق معنا شود. «شهید سید مرتضی آوینی»


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
عرفان های سکولار ، عید پوریم یا جشن ایرانی کشی ، غروب استکبار، افول غرب، موج اسلام خواهی ، غرور انسان ، فدک و فاطمه ، فقر خبری ، فیس بوک، شبکه اجتماعی، حزب الله سایبر ، قا ، گناه، استغفار، غفلت، امام خامنه ای ، لاریجانی ، لنکرانی ، مادر، فاطمه، ام البنین ، مشت ، مصر ،تونس ،لیبی ،یمن ،بحرین ،موج بیداری اسلامی ،حقوق بشر ،حضرت آ ، مهاجرت، فرنگ، نوستالژی ، ناتوانی غرب ،هتاکی به اسلام ،اسلام هراسی ، نظم نوین جهانی ، نمایندگی، انتخابات، امام سید علی ، هنر، هنر متعهد ، ورزش و سیاست ، وظیفه، انتخابات ، وقف دانشگاه آزاد ، ولایت غدیر ، آزادی بیان، آزادی رسانه، تبعیض، آزادی ، آل اسحاق ، آیة الکرسی، ، ابوترابی ، اسراییل، ، اسراییل، امام، قدس، مطهری ، اسناد ویکی لیکس ، اقتصاد ، اقتصاد مقاومتی ، الهام ، امام خامنه ای ، امام خامنه ای، انحراف، دولت ، امام صادق، شیعه، سنی ، امام، انقلاب، نا اهلان ، امنیت سایت و وبلاگ ، انتخاب، انتخابات، امام سید علی، ، انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ، ایران ،جنبش عدم تعهد ،NAM ، باز هم ورزش سیاسی ، باهنر ، پیراهن عثمان نظم نوین جهانی ، جلیلی ، جهاد اقتصادی ، حسن عباسی، شبکه اجتماعی، زندگی دوم ،فضای سایبر ، حضرت آقا، جوامع بشری، بندگی ، حق معیار است ، حقوق ، حماسه، اقتصاد، سیاست، امید، شعار سال ، خبر جدید ، دل نوشته ، سربازی ، سرکاری ، دهه فجر، وحدت، بصیرت، قوانین تاریخ و طبیعت ، رجب ، حلقه ، مشا ، ظهور ، روحانی ، زاکانی ، زمامداری، حاکم، حکومت اسلامی ، سیاسی ، شهید مطهری، فقه سیاسی، ولایت مطلقه فقیه ، شهید، وبلاگ ، شیخ الازهر ، عاشورا ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ